Z 7 HYBRID
Metallic Matte Graphenesteel Gray / Ebony / Metallic Graphite Gray
S jedinečnou pohonnou jednotkou, ktorá kombinuje spaľovací motor s objemom 451 cm3 a kompaktný trakčný motor, prvý (*1) silný hybridný (*2) motocykel na svete ponúka jazdcom množstvo nových zážitkov z jazdy: balík strednej veľkosti s okamžitou akceleráciou superšportového modelu triedy 1 000 ccm od štartu z miesta (s e-boost), spotrebou paliva na úrovni triedy 250 ccm a športovou jazdou s radením tlačidlami. Po vzore Kawasaki Ninja 7 Hybrid, ktorý mení hru, je Z7 Hybrid s tromi rôznymi jazdnými režimami, z ktorých každý ponúka odlišný jazdný charakter a množstvo inovatívnych funkcií, ktoré môžu jazdci preskúmať, skutočne súčasťou novej éry zážitku z jazdy.
Motor vyvinie 43,5 kW, vďaka funkcii „e-boost“ však vzrastie na kombinovaný výkon 51,1 kW.
Motor
Typ motora
Liquid-cooled, 4-stroke Parallel Twin
Zdvihový objem
451 cm³
Vŕtanie x zdvih
TBC
Kompresný pomer
TBC
Ventilový rozvod
DOHC, 8 valves
Palivový systém
Fuel injection: ø36 mm x 2
Štartovanie
Integrated starter generator
Mazanie
Forced lubrication, wet sump
Výkon & Prevodovka
Maximálny výkon
TBC
Maximálny krútiaci moment
TBC
Spotreba paliva
TBC
emisie CO2
TBC g/km
Prevodovka
6-speed, return
Pohon nápravy
Sealed chain
Primárny prevodový pomer
TBC
Prevodový stupeň 1
TBC
Prevodový stupeň 2
TBC
Prevodový stupeň 3
TBC
Prevodový stupeň 4
TBC
Prevodový stupeň 5
TBC
Prevodový stupeň 6
TBC
Konečný prevodový pomer
TBC
Spojka
Wet multi-disc, automated
Brzdy & Podvozok
Brzdy, predné
Dual 300 mm discs. Caliper: Dual piston
Brzdy, zadné
Single 250 mm disc. Caliper: Single-piston
Odpruženie, predné
ø41 mm telescopic fork
Odpruženie, zadné
New Uni Trak, gas-charged shock with adjustable spring preload
Rám & Rozmery
Typ rámu
Trellis, high-tensile steel
Závlek kolesa
TBC mm
Prepruženie kolesa – predné
TBC mm
Prepruženie kolesa – zadné
TBC mm
Pneumatika, predná
TBC
Pneumatika, zadná
TBC
D x Š x V
TBC x TBC x TBC mm
Rázvor kolies
TBC mm
Svetlá výška
TBC mm
Celkový objem palivovej nádrže
TBC litres
Výška sedadla
TBC mm
Pohotovostná hmotnosť
TBC kg
Trakčná batéria
Druh
Lithium-ion battery pack
Menovité napätie
50,4 V
Celková nominálna kapacita
27.2 Ah
Celková hmotnosť batérie
13 kg
Jedinečná silná hybridná pohonná jednotka: 451 cm3 paralelne zdvojený ICE + trakčný motor*
S kompaktným trakčným motorom namontovaným za radom valcov spaľovacieho motora Parallel Twin s objemom 451 cm3 je silná hybridná pohonná jednotka prvou svojho druhu v motocykli. ICE a trakčný motor sa vzájomne dopĺňajú a vytvárajú priateľský charakter pre jazdca so silným krútiacim momentom v nízkych stredoch. *Silné hybridné systémy kombinujú spaľovací motor (ICE) s elektromotorom pre výkonnú jazdu a vďaka veľkej kapacite batérie sú schopné poháňať iba elektrinu. Režim EV modelu Z7 Hybrid môže byť užitočný v určitých situáciách, kde je vhodná tichá jazda, napríklad v obytných oblastiach alebo v parkovacích garážach. Rýchlosť a dosah sú obmedzené.
Hybrid: Sport Riding
Like all Kawasaki motorcycles, the Z7 Hybrid was designed to be fun to ride and fun to control. In addition to the responsive, rider-friendly hybrid power unit and light, agile chassis, riders can look forward to new experiences like powerful acceleration with e-boost, and button-shifting backed by Kawasaki’s proprietary logic and unique electronically controlled transmission.
TFT prístrojovka s mobilnou konektivitou
4,3-palcové plne digitálne TFT farebné prístrojové vybavenie dodáva kokpitu high-tech, prvotriedny vzhľad, pričom možnosť bezdrôtového pripojenia k motocyklu ponúka vylepšený zážitok z jazdy na motorke.
Freedom to Ride: No Regular Battery Charging Necessary
Because the battery does not need to be charged regularly it is charged while riding—this allows the rider to focus on the ride ahead.
Športové ovládanie
Ortodoxné myslenie na dizajnovanie podvozku športového motocykla bolo použité na starostlivé usporiadanie všetkých komponentov hybridnej pohonnej jednotky (ICE, trakčný motor, batéria, ISG) do ľahkého mrežového rámu, aby sa dosiahla ľahká a svižná ovládateľnosť, ktorou sú športové motocykle Kawasaki známe.
WALK Mode (posúvanie so spiatočkou)
Tento pohodlný režim pomáha pri manévrovaní na parkovisku. Keď je zaradený, otvorením plynu sa motocykel pohybuje vpred rýchlosťou chôdze. Zatvorením škrtiacej klapky za „nulovým“ bodom sa motocykel posúva dozadu.
Plne automatické alebo manuálne tlačidlové radenie
V závislosti od jazdného režimu môžu jazdci použiť plne automatické (EV Mode), manuálne radenie tlačidlom (SPORT-HYBRID) alebo preferencie jazdca (ECO-HYBRID).
Funkcia zastavenia motora pri voľnobehu
V režime ECO-HYBRID, keď sa vozidlo úplne zastaví, motor sa vypne, aby sa šetrilo palivo.
Rozhranie priateľské k jazdcom
Od uvoľnenej, športovej jazdnej polohy, ktorá vyhovuje širokému spektru jazdcov, až po pozorné usporiadanie ovládačov, všetky aspekty rozhrania pre jazdcov Z7 Hybrid boli navrhnuté tak, aby boli intuitívne a vzbudzovali dôveru.
ALPF (automatické zaradenie 1.rýchlostného stupňa)
Keď sa vozidlo zastaví, prevodovka sa automaticky vráti na 1. prevodový stupeň, aby sa uľahčilo opätovné rozjazdenie.
Nulové emisie, bezhlučný chod
V režime EV nevytvára Z 7 Hybrid pri prevádzke žiadne emisie. Tento režim nízkej rýchlosti na krátku vzdialenosť môže byť užitočný aj v určitých situáciách, kde je vhodná tichá jazda, napríklad v obytných štvrtiach alebo v parkovacích garážach.
6-rýchlostná manuálna-automatická prevodovka
Jedinečná, elektronicky riadená 6-stupňová prevodovka Kawasaki využíva patentovanú logiku na plynulé radenie prevodových stupňov a ovládanie spojky. Po aktivácii prevodových stupňov a hydraulickej spojky vykonanej motocyklom sa jazdec môže sústrediť na ovládanie plynu.
250cc-Class Fuel Economy
Thanks to the contribution of its traction motor, the Z7 Hybrid’s fuel economy is superior to even that of Kawasaki’s own Z250.
Hybrid: mestské jazdenie
V meste uľahčuje všestrannosť Z7 Hybrid pohyb v mestskej džungli. Jazdci môžu ľahko meniť režimy jazdy tak, aby vyhovovali ich jazdnej situácii. V režime ECOHYBRID pomáha úsporná spotreba paliva minimalizovať prevádzkové náklady. Ďalšie funkcie, ako je zastavenie pri voľnobehu a ALPF (Automatic Launch Position Finder) sú praktické pri jazde v mestskej premávke, zatiaľ čo režim WALK uľahčuje manévrovanie na parkovisku. V režime EV ponúka tichá jazda s nulovými emisiami možnosť vstúpiť do oblastí s obmedzením ICE a prispôsobiť sa určitým situáciám, v ktorých je tichá jazda vhodná.
3 jazdné režimy
Možnosť výberu z troch jazdných režimov (SPORTHYBRID, ECO-HYBRID a nízkorýchlostný elektromobil na krátke vzdialenosti) ponúka všestrannosť na prispôsobenie sa širokej škále jazdných situácií. Jazdecký charakter každého režimu je odlišný, čo dáva jazdcom množstvo stimulujúcich prvkov na preskúmanie.
Futuristic Colour Selection
Silver and Lime Green with a semi-matte finish, the Z7 Hybrid’s colour & graphics contribute a fresh, futuristic image for Kawasaki’s HEV models.
LED osvetlenie
Kompletné LED osvetlenie dopĺňa športový futuristický charakter motocykla.
Aggressive & Clean Styling
Blending the sharp, aggressive looks of a Z Supernaked with the clean, high-class image of a hybrid machine, the Z7 Hybrid’s strong, muscular design highlights its street riding potential while leaving a powerful impression. Though it is a completely new type of motorcycle, the styling shares sugomi elements with other models in the Z series, that make it clear this is part of the Z family. The functional beauty of the under cowl’s cooling ducts is complemented by HEV elements like the translucent right side cover and the “Hybrid” logo on the motor covers.
e-boost: Zvýšený výkon a zrýchlenie na úrovni litrov
Okrem zvýšenia celkového výkonu na úroveň stroja triedy 650 ccm môže Z 7 Hybrid s aktivovaným e-boostom spočiatku za určitých podmienok zrýchliť ako Ninja ZX-10R z pevného štartu.
Futuristický dizajn
Ako plnohodnotný model novej generácie Z 7 Hybrid kombinuje športový štýl Z s čistým, prvotriednym imidžom, ktorý sa hodí k prvému* silnému hybridnému motocyklu na svete. Jazdcov poteší starostlivosť venovaná rozhraniu jazdca, od uvoľnenej, športovej jazdnej polohy až po plnofarebné prístrojové vybavenie TFT s pripojením k smartfónu a intuitívnym usporiadaním ovládačov. *Sériovo vyrábané modely (okrem skútrov) od významného výrobcu silových športov k 6. októbru 2023 podľa prieskumu Kawasaki Motors, Ltd.